Zuid-Holland – Aan de slag als schilderijendokter

6 oktober - 11:00 - 12:30

Houtwormen, verdwenen wimpers of gewoon een hele dikke laag viezigheid. Schilderijen veranderen door de tijd heen en raken beschadigd. Om ze goed te bewaren voor de toekomst, moeten ze worden onderhouden. De mensen die dit werk doen, heten ‘restauratoren’. Ze maken schilderijen weer ‘beter’ net als een dokter.

Kom met Pharos mee naar het Mauritshuis en word schilderijendokter. Ontdek bijzondere verhalen over beroemde schilderijen en ga aan de slag als restaurator in de Kunstwerkplaats. Tijdens de workshop ga je eerst op onderzoek uit. Je bekijkt een schilderij van heel dichtbij. Daarna maak je gereedschap: een heel bijzonder wattenstaafje. Daarmee haal je vervolgens een laagje lak af van een schilderij. Tot slot mag je het schilderij opnieuw verven, zo echt mogelijk of met heel veel fantasie.

(In de kustwerkplaats werken we niet met de echte schilderijen uit de museum collectie, dus we kunnen lekker uitproberen en niets is ‘fout’.)

Praktische informatie:

We verzamelen om 10:45 bij de museum ingang. De activiteit is van 11:00 tot 12:30.

Leeftijd:
De workshop is geschikt voor kinderen van 6 tot 12 jaar

Prijs:
Leden: 5 Euro per kind
Niet- leden: 10 Euro per kind

Deze activiteit is alleen voor kinderen. Kinderen tot 18 jaar hebben gratis toegang tot het museum
Wel zijn wij nog op zoek naar ouders die mee zouden willen helpen de activiteit te begeleiden. Er kunnen dan meer kinderen deelnemen. Er zijn geen kosten voor deze begeleiders.

Ouders

Terwijl de kinderen bezig zijn, kun je zelf het museum in. (Toegang per persoon 19,50 , museumjaarkaart geeft gratis toegang.)
Je kunt de tijd ook doorbrengen in de museum brasserie.
Of Den Haag in gaan, het museum bevind zich in her centrum van de stad.

Graag aanmelden door hier een mail met het aantal deelnemers, hun leeftijd en eventueel Pharos lidmaatschap nummer. Geef ook aan of je  eventueel kan helpen de activiteit te begeleiden.

De aanmelding is pas definitief na betaling.

6 oktober
, ,